En av våra kunder, Jörn på Torpfors Trä i Ed, berättar hur dom på ett enkelt och effektivt sätt ökat försäljningen med hjälp av sin MinAffärsTV-skärm:
Säljande kampanjer
“Vi har under vår och sommar lagt ut olika kampanjer, både på vår egna skärm och genom bytesfunktionen på andra skärmar i orten. Ett par exempel är vårkampanjen på torkvindor som sålde slut på en vecka, och vårt erbjudande på garageportar som togs emot väldigt posivit - detta har gjort att vi har monteringsjobb inplanerat för en lång tid framöver!”
Väldigt enkelt
“Vi brukar sätta ihop produktpaket. Det kan t.ex. vara ett gersåg och ett sågbord som vi fotar med mobilen, lägger upp i en mall och publicerar på skärmen. Det stora antalet fina mallar vi kan använda oss av gör att det alltid går att skapa ett snyggt budskap, oavsett vilken typ av innehåll man vill visa.”
|
Välj var och när
“Självklart är det alltid viktigt att lägga en lagom mängd innehåll i erbjudanden för att effekten skall bli så stor som möjligt. Vi brukar köra våra erbjudanden i butiken ett par dagar för att känna av hur det känns innan vi lägger ut dessa på övriga skärmar i orten.”
Fler kunder när vi byter
“Ser man till att byta med övriga aktörer i Väggtidningen syns man över hela orten. Då blir responsen också därefter! Skärmen vid kön i matvarubutiken fungerar som en mycket bra reklamplats och man hinner påminna de potentiella kunderna om sina erbjudanden flera gånger innan de har kommit fram. Betydligt effektivare än en annons i tidningen, där det förmodligen bara ges ett enda visningstillfälle.”
“Vi lägger upp budskap på skärmen och ser en omgående respons - telefonen börjar ringa nästan direkt!”
|
|