NÄR TURISTMÅL ENKELT KAN HÄNVISA TILL VARANN - DÅ SKAPAS ATTRAKTIVA BESÖKSKLUSTER Tänk dig att du besöker en riktigt mysig restaurang någonstans på västkusten. Du äter en god middag med familjen och kastar emellanåt ett getöga på en TV-monitor som visar bilder. En av bilderna visar en havskajak och ett telefonnummer. Nästa morgon besöker du kajakuthyraren och njuter havet så nära det går utan att bada. När du lämnar tillbaka kajaken, ser du på hans TV-monitor en annons för ett sommarland i närheten - fullfart dit osv osv.
Med MinAffärsTV´s unika möjlighet att byta reklam mellan företag, blir det enkelt för företag att hänvisa till varann samtidigt som egna erbjudanden blir tydligare.
SAMARBETE MELLAN LOKAL HANDEL OCH TURISTMÅL - EN LÖNSAM AFFÄR
Med en lokal väggtidning ( läs mer om detta nedan) skapas förutsättningar för att enkelt och billigt göra reklam för sig själv och andra lokala aktörer - allt efter vad som bäst passar respektive företag. Att hitta bra boende och god mat för shoppare eller spännande shopping för turister lönar sig för alla parter och med MinAffärsTV´s verktyg, blir det enkelt.
VARA SMÅSTAD - FÖRST MED EGEN VÄGGTIDNING
Köpmannaföreningen i Vara startade Maj-09 en egen väggtdining. Varje butik har en eller flera digitala skyltar där man visar egen reklam och gemensamma buskap. Dessutom kan man enkelt byta reklam med varann.
Alla budskap kan visas på en gemensam webbportal och i gemensamma E-postutskick.
SAMARBETE & EXTREMT BILLIG MARKNADSKOMMUNIKATION
På varje monitor visas ett bildspel, som kan innehålla både bilder och filmer. I Vara har man kommit överens om att alla monitorer visar 5 bilder som är samma på alla monitorer. Övriga bilder styr man själv över. De gemensamma bilderna kan innehålla information från köpmannaföreningen, kommunen eller ev. reklam om köpmannaföreningen vill dra in medel på detta sätt. Av de bilder man styr själv byter man med valfritt antal andra butiker. Tex kan blomsteraffären visa sin annons hos bageriet och vice versa. Detta leder till ökat samarbete och ett stärkt lokalt näringsliv.
BUTIKEN ANNONSERAR GRATIS HOS VARANN OCH I DEN GEMENSAMMA PORTALEN
Erbjudanden och kampanjer får betydligt bättre effekt när de syns i andra butiker och inte minst på dina egna digitala skyltar.
KÖPMANNAFÖRENINGEN NÅR KONSUMENTERNA
När det är dags för vårmarknad eller något annat köpmannaevent, kan centrumledarne med några musklick synas på monitorer i alla de butiker som är med. Med 15-25 butiker blir effekten avsevärd. OCH kostnaden per annons är 0:-.
SAMARBETA MED KOMMUNEN
I Mark använder kommunen en av de gemensamma bilderna för att direktkommunicera med medborgarna. En mycket kostandseffektiv kommunikationskanal för kommunen, som dessutom innebär ett samarbete med det lokala näringslivet.
EGEN VÄGGTIDNING FÖR DIN KÖPMANNAFÖRENING ELLER KOMMUN
MinAffärsTV erbjuder ett fullservicekoncept, där vi ombesörjer allt från installation till utbildning och support. Processen från start till mål tar 4-8 veckor och omfattar ungefärligen:
- Inledande presentation av koncept och möjligheter för styrelse - Produktion av lokalanpassat material - Presentation för alla butiker - 1-3 gemensamma utbildningstillfällen - Montage av monitorer och mediaspelare - Uppföljande gemensamma utbildningstillfällen i den utsträckning förening och butiker önskar detta.