NÄRINGSLIVSKLIMAT BYGGER PÅ BRA SAMARBETE - MINAFFÄRSTV HAR DET RÄTTA VERKTYGET De flesta experter är överens om att effektiva och reella samarbeten är en viktig nyckel till tillväxt. I många fall stannar dock processen vid insikten om detta. Det finns ett antal exempel på vad som händer när samarbete blir en realitet, som exempelvis Gnosjöregionen, där arbetslöshet är ett i det närmaste obekant begrepp.
UNIK INTRESSENTMODELL
MinAffärsTV har tagit fram en unik intressentmodell som direkt och i praktiken stimulerar till samarbete och ökad kommunikation.
Modellen utgår från varje aktörs drivkrafter och reala nyttor. Därigenom stimuleras aktivitet, vilket förbättrar näringslivsklimat och skapar affärer.
KOMMUNICERA DIREKT TILL LOKALSAMHÄLLET
Genom att delta i ett lokalt väggtidningsprojekt kan en kommun eller ett näringslivskontor kommunicera mer kostnadseffektivt och parallellt stärka näringslivet.
VI KOMMER TILL ER & VISAR HUR DET FUNGERAR I PRAKTIKEN - SLÅ OSS EN SIGNAL
För att se nyttor och hur det fungerar i praktiken finns det inget som överträffar en föreläsning med demo och möjlighet att prova själv.
VARA SMÅSTAD - FÖRST MED EGEN VÄGGTIDNING
VARA SMÅSTAD VÄGGTIDNING Köpmannaföreningen i Vara startade Maj-09 en egen väggtdining. Varje butik har en eller flera digitala skyltar där man visar egen reklam och gemensamma buskap. Dessutom kan man enkelt byta reklam med varann.
Alla budskap kan visas på en gemensam webbportal och i gemensamma E-postutskick.
SAMARBETE & EXTREMT BILLIG MARKNADSKOMMUNIKATION
De gemensamma bilderna kan innehålla information från köpmannaföreningen, kommunen eller ev. reklam om köpmannaföreningen vill dra in medel på detta sätt. Av de bilder man styr själv byter man med valfritt antal andra butiker. Tex kan blomsteraffären visa sin annons hos bageriet och vice versa. Detta leder till ökat samarbete och ett stärkt lokalt näringsliv.
BUTIKEN ANNONSERAR GRATIS HOS VARANN OCH I DEN GEMENSAMMA PORTALEN
Erbjudanden och kampanjer får betydligt bättre effekt när de syns i andra butiker och inte minst på dina egna digitala skyltar.
KÖPMANNAFÖRENINGEN NÅR KONSUMENTERNA
När det är dags för vårmarknad eller något annat köpmannaevent, kan centrumledarne med några musklick synas på monitorer i alla de butiker som är med. Med 15-25 butiker blir effekten avsevärd. OCH kostnaden per annons är 0:-.
SAMARBETA MED KOMMUNEN
I Mark använder kommunen en av de gemensamma bilderna för att direktkommunicera med medborgarna. En mycket kostandseffektiv kommunikationskanal för kommunen, som dessutom innebär ett samarbete med det lokala näringslivet.
EGEN VÄGGTIDNING FÖR DIN KOMMUN - KOM IGÅNG SNABBT & ENKELT
MinAffärsTV erbjuder ett fullservicekoncept, där vi ombesörjer allt från installation till utbildning och support. Processen från start till mål tar 4-8 veckor och omfattar ungefärligen:
- Inledande presentation av koncept och möjligheter för styrelse - Produktion av lokalanpassat material - Presentation för alla butiker - 1-3 gemensamma utbildningstillfällen - Montage av monitorer och mediaspelare - Uppföljande gemensamma utbildningstillfällen i den utsträckning förening och butiker önskar detta.